Verzendbeleid
Verzending
Aangezien wij een online platform zijn, werken wij met een verzending die direct vanaf de fabrikant/leverancier naar het adres dat u hebt opgegeven. Hierdoor weten we exact hoeveel voorraad er is en weten wij ook zeker dat de kwaliteit is zoals een merk dat heeft bedoeld. Aangezien de merken die wij aanbieden in onze webshop kunnen verschillen qua geolocatie, kan het zijn dat de levertijden verschillen. Bij ieder product vermelden wij daarom een verwachte levertijd. Zo kan er geen verwarring ontstaan.
Wij van Designertuin verwerken bestellingen van maandag t/m vrijdag. We doen ons best om dit zo snel mogelijk te doen. Er vinden over het algemeen geen verzendingen plaats in het weekend. Houd rekening met een verwerkingstijd van 3 werkdagen. Deze dagen hebben wij en onze leverancier nodig om de order te verwerken. We doen dit zo snel mogelijk en proberen uw bestelling op dezelfde dag te verwerken.
* Designertuin garandeert geen levertijden, deze zijn geschat.
** Vanwege de gevolgen van Covid-19 kunnen de verzendtijden iets langer zijn, hier kunnen wij tot onze spijt niets aan veranderen.
Track & Trace
Alle verzendingen zijn voorzien van een track & trace code. Een kanttekening hierbij is dat de kwaliteit van de tracking afhankelijk is van de vervoerder en deze dus per order kan verschillen. Wij doen ons best om deze ervaring zo optimaal mogelijk te maken.
What is the estimated delivery time?
Delivery times are influenced by product availability, geographic location of the product in inventory, your shipping destination and the courier partner's time-to-deliver in your location
How much does delivery cost?
Delivery charge varies with the product you are purchasing. We incur relatively higher shipping costs on low value items. In such cases, charging a nominal delivery charge helps to offset logistics costs.
What happens if I am out when delivery is attempted?
Your order will be delivered to the delivery address you have provided to us. If you weren’t available when the courier partner knocked at your door, two additional delivery attempts will follow on successive days.
When will the deliveries take place?
Our courier partner will try to deliver between 9:00 and 18:00. If you cannot be there at a certain hour, try to see if someone else can be at the delivery address to accept the parcel on your behalf.
How will I be notified about my order?
If you have successfully placed an order with us, we will keep you notified at different stages of the journey of your order. An e-mail or SMS will be sent once you've successfully placed your order. We'll also let you know as soon as the seller ships the item(s) to you along with the tracking number(s) for your shipment(s). You can track your orders from the “Track Order” section on our website. We’ll send another communication when your package is on its way to be delivered to your specified address.
How will the packaging look like in case of a door delivery?
We ensure highest standards of packaging norms and deliver all our products in highly standardized Carton Boxes which will enable there are no damages while handling your items.